tag:blogger.com,1999:blog-1835635675956077897.post5422631276620356229..comments2023-07-05T00:10:30.450+03:00Comments on ΑΚΕΠ: ΑΚΕΠ: Απάντηση στην "Σέχτα Επαναστατών"ΑΚΕΠhttp://www.blogger.com/profile/15414097792758797619noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1835635675956077897.post-35088524474959971142014-10-24T10:55:26.459+03:002014-10-24T10:55:26.459+03:00εκτελοντας μπατσους και δημοσιογραφους εξυπηρετης ...εκτελοντας μπατσους και δημοσιογραφους εξυπηρετης τα συμφεροντα της αρχουσας ταξης? δεν πας καλαplaymohttps://www.blogger.com/profile/02798194750299679445noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1835635675956077897.post-59614180312885118352009-07-16T23:27:25.063+03:002009-07-16T23:27:25.063+03:00Φίλε Α.Σ.,
Οι παρατηρήσεις σου για τα κείμενά μας,...Φίλε Α.Σ.,<br />Οι παρατηρήσεις σου για τα κείμενά μας, αλλά και τα κείμενα άλλων οργανώσεων του ριζοσπαστικού πολιτικού χώρου, επειδή είναι αληθινές και λογικές, από την πλευρά που εξετάζεις το ζήτημα είναι πάρα πολύ σωστές.<br /><br />Πράγματι, και εμείς αλλά κι ο υπόλοιπος ριζοσπαστικός πολιτικός χώρος, πρέπει να κατορθώσουμε να χρησιμοποιούμε και τις δύο μορφές προβολής των πολιτικών απόψεων και των πολιτικών ιδεών, αν θέλουμε, όπως ορθά τονίζεις, να γίνουμε κατανοητοί στην εργατική τάξη και τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα.<br /><br />Σύμφωνα με την καθιερωμένη πολιτική ορολογία, οι δύο μορφές προβολής και διάδοσης πολιτικών απόψεων και πολιτικών ιδεών είναι η αγκιτάτσια και η προπαγάνδα.<br /><br />Αγκιτάτσια είναι η μέθοδος με την οποία μεταδίδονται μία ή μόνο μερικές ιδέες με τρόπο άμεσο κι απλό σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Π.χ. στο ζήτημα της ανεργίας, η αγκιτάτσια θα πάρει ένα γνωστό στους «πολλούς» και χτυπητό παράδειγμα –λ.χ. την αύξηση της αθλιότητας κλπ.- και χρησιμοποιώντας ένα πασίγνωστο γεγονός θα προσπαθήσει να προσφέρει στους «πολλούς» μία μόνο ιδέα και συγκεκριμένα: την ιδέα πόσο παράλογη είναι η αντίθεση ανάμεσα στην αύξηση του πλούτου και στην αύξηση της αθλιότητας, θα προσπαθήσει να ξυπνήσει στους «πολλούς» την δυσαρέσκεια και την αγανάκτηση έναντι στην κατάφορη αδικία κλπ., αφήνοντας στην προπαγάνδα την ολοκληρωμένη εξήγηση αυτής της αντίθεσης.<br /><br />Προπαγάνδα είναι η μέθοδος με την οποία μεταδίδονται πολλές ιδέες σε μια περιορισμένη ομάδα ανθρώπων. Στο παραπάνω παράδειγμα για το ζήτημα της ανεργίας, η προπαγάνδα πρέπει να εξηγήσει την κεφαλαιοκρατική φύση των κρίσεων, να δείξει τους λόγους που αυτές οι κρίσεις είναι αναπόφευκτες στην καπιταλιστική κοινωνία, να δείξει την ανάγκη για τον μετασχηματισμό της κοινωνίας κλπ. Με δύο λόγια πρέπει να δώσει «πολλές» ιδέες, τόσο πολλές που μόνο λίγα (σχετικά) πρόσωπα θα μπορούν μονομιάς ν’ αφομοιώσουν όλες αυτές τις ιδέες στο σύνολό τους.<br /><br />Οπωσδήποτε όμως, κυρίως η αγκιτάτσια αλλά και η προπαγάνδα, πρέπει να αποφεύγουν την εκζήτηση, τον ελιτισμό και την επιτήδευση. Δεν πρέπει όμως, με το πρόσχημα της απλούστευσης, να οδηγηθούμε στην απλοϊκοποίηση και στην υποβάθμιση του πολιτικού λόγου στο επίπεδο της μαζικής υποκουλτούρας. Κάτι τέτοιο είναι εξίσου επιζήμιο -και πολλές φορές περισσότερο επιζήμιο- από τον ελιτισμό και την επιτήδευση. <br /><br />Πολλοί, πολλές φορές λένε: «μιλάτε πιο απλά» κι είναι σαν να λένε: «μην μιλάτε καθόλου». Πολλοί, πολλές φορές λένε: «δεν μπορούμε να σας καταλάβουμε» κι είναι σαν να λένε: «πέστε αυτά που έχουν συνηθίσει ν’ ακούνε τ’ αυτιά μας, κι όταν πείτε αυτά που θέλουμε ν’ ακούσουμε, ίσως συμφωνήσουμε, ίσως ακολουθήσουμε».<br /><br />Εμείς, σε πολλά κείμενα που έχουμε ανεβάσει στο διαδίκτυο, έχουμε επιχειρήσει να υπάρχουν ταυτόχρονα στο ίδιο κείμενο και στοιχεία αγκιτάτσιας και στοιχεία προπαγάνδας, επειδή τα μέσα που διαθέτουμε είναι ελάχιστα κι επειδή θέλουμε να δώσουμε στον αναγνώστη την δυνατότητα να ελέγξει από πολλές πλευρές τις αντιλήψεις μας, τις θεωρητικές αφετηρίες μας και τις προθέσεις μας. Άλλο βέβαια η θεωρία κι άλλο η πράξη. Γι’ αυτό και σ’ ευχαριστούμε για τις υποδείξεις σου τις οποίες θα λάβουμε σοβαρά υπ’ όψη στα επόμενα κείμενά μας.ΑΚΕΠhttps://www.blogger.com/profile/15414097792758797619noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1835635675956077897.post-78960126300858433182009-07-16T15:13:56.567+03:002009-07-16T15:13:56.567+03:00Θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση τόσο γι αυτό το κε...Θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση τόσο γι αυτό το κείμενο (το οποίο διάβασα ολόκληρο) όσο και για άλλα κείμενα. (Τα οποία δεν άντεξα να τα διαβάσω, όλα, ολόκληρα). Η παρατήρησή μου δεν έχει να κάνει τόσο με το περιεχόμενο του συγκεκριμένου και των άλλων κειμένων στα οποία κατά κανόνα, νομίζω, συμφωνώ. Έχει κυρίως να κάνει με το πνεύμα και τη γλώσσα γραφής τους. (και εδώ εξηγείται το παραπάνω “νομίζω”).<br /><br /> Πότε αγαπητοί ακούσατε την εργατική τάξη να κάνει πολιτική ανάλυση βασισμένη σε τσιτάτα του Μάρξ, της σχολής της Βιένης ή έστω του Λένιν; Ή πότε ακούσατε εργάτες να μιλούν με όρους όπως “ρεφορμισός”, “ρεβιζιονισμός”, “οπορτουνισμός” και πολλά ακόμα σε -ισμός, και όχι μόνο, που συναντά κανείς στα κείμενά σας; <br /><br />Ο ελιτισμός (να ένα “-ισμός” και απο εμένα!!!!) δεν είναι, κατά την γνώμη μου -που είναι προφανώς ορθή-, μέρος της κομμουνιστικής-λαϊκής κουλτούρας. Η εργατική τάξη, όχι γιατί είναι ανίκανη ή ανώριμη αλλά γιατί απλώς είναι, προς το παρόν τουλάχιστον, τέτοια, μιλάει με όρους παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιεί η Δεξιά ή το ΠΑΣΟΚ. Ίσως ακόμα, κομμάτι της, να μιλάει στο ύφος της πρώτης προκύρηξης της Σέχτας ή στο ύφος που συναντάμε στο δεύτερο μισό της δεύτερης προκύρηξης. <br /><br />Όταν λοιπόν συναντούνται τα διάφορα, πολλά, αριστερά ρεύματα, κινήσεις, οργανώσεις κτλ και αναρωτιούνται γιατί ο κόσμος δεν τους στηρίζει ίσως θα έπρεπε απλά να κοιτάξουν τις θέσεις τους και τα κείμενα που κυκλοφορούν με στόχο τον κόσμο αυτό(;). Αν δεν σε καταλαβαίνει ο άλλος τι του λες γιατί να σε ψηφίσει; Επειδή έχεις πάει στη Σορβόνη; Καθώς διάβαζα το κείμενό σας συνειδητοποίησα πως ο μόνος λόγος που το κατάλαβα είναι το ότι δεν ανήκω στην τάξη στη οποία, υποτίθεται, πως απευθύνετε το κείμενο. Έσεις είστε σίγουρος πως ανήκετε; Αν ναι τότε είστε μειοψηφία -αν και αυτό το γνωρίζεται ήδη φαντάζομαι.<br /><br />Στόχος μου δεν είναι να σας προσβάλω, άλλωστε δεν νομίζω πως εξυπηρετεί ούτε εσάς, ούτε εμένα και κυρίως ούτε την τάξη την οποία προσπαθείτε να προσεγγίσετε. Ο μόνος στόχος μου είναι να σας δώσω να μια εικόνα για το πως σας βλέπουν, μη οργανωμένοι σε παρατάξεις, άνθρωποι που διαβάζουν τα κείμενα σας. Ίσως λοιπόν θα ήταν πιο χρήσιμο για το παρόν και το άμεσο μέλλον να δώσετε στον κόσμο στον οποίο απευθύνεστε να καταλάβει τι του λέτε και ύστερα μπορείτε να ασχοληθείτε με όλα τα υπόλοιπα.<br /><br />Α.Σ.<br /><br />Υ.Γ. : Παρακαλώ μην πιαστείτε από το προφανές επιχείρημα: “Αφού μόνος σου λες πως δεν ανήκεις στην εργατική τάξη πως γνωρίζεις το πως μας βλέπει.” Το ότι δεν ανήκω δεν σημαίνει πως είμαι αποκομένος κάθε επαφής μαζί της.Anonymousnoreply@blogger.com