Ο
ΛΑΟΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΟ
ΣΧΕΔΙΟ Β
Η σημερινή πραγματικότητα διατυπώνει μια από τις πιο
εφιαλτικές περιόδους της νεοελληνικής ιστορίας. Οι τοκογλύφοι δανειστές του
κράτους -εγχώριοι και ξένοι, οι κερδοσκόποι που ονομάζονται «αγορές», οι
κάτοχοι του συσσωρευμένου χρηματικού κεφάλαιου και οι πολιτικοί τους
εκπρόσωποι, οδηγούν με βεβαιότητα, την Ελλάδα
και το λαό της, στον εξανδραποδισμό και στον όλεθρο.
Η εθνική ανεξαρτησία έχει φαλκιδευτεί! Η λαϊκή
κυριαρχία έχει φαλκιδευτεί! Η δημόσια περιουσία και οι πλουτοπαραγωγικές πηγές
της χώρας παζαρεύονται και εκποιούνται αντί πινακίου φακής! Οι θεσμικές και οι
οικονομικές κατακτήσεις των μισθοσυντήρητων και του λαού έχουν αναιρεθεί!
Η εφιαλτική σημερινή κατάσταση πρέπει
οπωσδήποτε ν’ ανατραπεί. Ο κυρίαρχος λαός πρέπει οπωσδήποτε να υψώσει το
ανάστημά του. Πρέπει οπωσδήποτε να μετατραπεί από παθητικό σε ενεργητικό πολιτικό
υποκείμενο, δηλαδή σε πολιτικό κίνημα που θα απαιτήσει και θα επιβάλει:
Α) Παύση πληρωμών του εξωτερικού δημόσιου χρέους στους τοκογλύφους δανειστές. Η προτεραιότητα
στην κυριαρχία, την επιβίωση και τα δικαιώματα της κοινωνίας έναντι των
αξιώσεων των δανειστών, είναι αρχή συμβατή με το Διεθνές Δίκαιο (περί
«κατάστασης έκτακτης ανάγκης» άρθρο 25 παρ. 1 κλπ), πολλές χώρες την έχουν
επικαλεσθεί και έχει ενσωματωθεί σε εθνικές νομοθεσίες όπως των ΗΠΑ. Τα μνημόνια «δεν αποτελούν διεθνή
συμφωνία» (απόφαση Συμβούλιο της Επικρατείας Ολ. 668/2012), επομένως
απλώς καταργούνται με άλλο νόμο. Οι δανειακές συμβάσεις, σαν δεσμεύσεις
Δημόσιου Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, υπάγονται κατευθείαν στις ρυθμίσεις και
τις πρόνοιες της Σύμβασης της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών (άρθρα
26, 31, 61, 62 κλπ.) και υφίστανται απόλυτη ακυρότητα. Εξάλλου, η απόφαση υπέρ
της Ελλάδας το 1936, του Δικαστηρίου Διεθνούς Δικαίου της Κοινωνίας των Εθνών, αποτελεί αναμφισβήτητα
δεδικασμένο.
Β) «Σεισάχθεια», δηλαδή τη διαγραφή χρεών όλων των νοικοκυριών και
όλων των επιχειρήσεων -καταρχήν- προς το τραπεζικό σύστημα. Η «σεισάχθεια» δεν είναι μέτρο ελεημοσύνης.
Η πρόταση για «σεισάχθεια», παρόλο που είναι και δίκαιη και ηθική, είναι κυρίως
και πρωτίστως μέτρο οικονομικής πολιτικής -και από μόνη της, και σε συνδυασμό
με την πρόταση για «παύση πληρωμών». Είναι αναγκαίο μέτρο οικονομικής ανάπτυξης,
που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αντιμετώπιση της «παγίδας ρευστότητας» που
έχει περιπέσει η οικονομία, θα δημιουργήσει «ενεργό ζήτηση», και θ’ αυξήσει την
«καταναλωτική παραγωγή» και την «παραγωγική κατανάλωση» των όρων παραγωγής σε
όλους τους τομείς της παραγωγής (πρωτογενή, δευτερογενή, τριτογενή).
Γ)
Έξοδο από τη ζώνη του ευρώ και κοινωνικοποίηση του χρηματοπιστωτικού συστήματος
και των μέσων ανταλλαγής. Η ανάκτηση των
νομισματικών εργαλείων άσκησης κρατικής πολιτικής είναι αναγκαία επιλογή. Είναι
παράλογο και δεν έχει καμία οικονομική βασιμότητα το γεγονός του ότι, το κράτος
δανείζεται «ευρώ», όχι απευθείας από την ΕΚΤ που τα εκδίδει, αλλά με τη
διαμεσολάβηση τραπεζών που κερδοσκοπούν τοκογλυφικά. Με
την κοινωνικοποίηση του χρηματοπιστωτικού συστήματος θ’ αποκατασταθεί η
νομιμότητα και η λογική. Ας γίνει σαφές: οι ελληνικές τράπεζες έχουν
λάβει, από το 2008 έως το 2012, 238 δις ευρώ από το κράτος (σε εγγυήσεις, αγορά
μετοχών και παροχή ρευστότητας). Τα ίδια κεφάλαια των τραπεζών είναι
σκανδαλωδώς λίγα αν συγκριθούν με τα κεφάλαια που σίγουρα ανήκουν στο ελληνικό
δημόσιο.
Δ) Η δημόσια περιουσία να παραχωρηθεί και να
αξιοποιηθεί παραγωγικά από τα ασφαλιστικά ταμεία. Η περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων έχει
λεηλατηθεί. Αναφέρουμε, για παράδειγμα, το νόμο Μαρκεζίνη (ΑΝ
101/1950, 31/12/1950) -που οδήγησε σε υποχρεωτική δέσμευση των αποθεματικών των
ασφαλιστικών ταμείων από την Τράπεζα της Ελλάδας με μηδενικές αποδόσεις, το
«τζογάρισμα» στο Χρηματιστήριο, το πρόσφατο κούρεμα που υπέστησαν στο πλαίσιο
του PSΙ
κλπ. Η παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας στα ασφαλιστικά ταμεία και η
παραγωγική αξιοποίησή της, είναι, ταυτόχρονα, και πράξη δικαιοσύνης και μοχλός
οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Θα συμβάλλει στην αύξηση του ΑΕΠ, θα
τροφοδοτήσει με έσοδα τον κρατικό προϋπολογισμό, θα συμβάλλει στην αύξηση των
θέσεων εργασίας και θα δημιουργήσει συνθήκες για μεγαλύτερες συντάξεις, ποιοτική
ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, αξιοπρεπή επιδόματα ανεργίας σε όλους τους
ανέργους κτλ. κτλ.
Οι πολιτικές θέσεις του ΑΚΕΠ και οι πολιτικές θέσεις του
ΣΧΕΔΙΟΥ Β συγκλίνουν. Το ΑΚΕΠ καλεί τα μέλη και τους φίλους του να στηρίξουν
και
εκλογικά το ΣΧΕΔΙΟ Β.
Γραφείο Τύπου
Μίκα Στάθη
Αθήνα, 8 Μαΐου 2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου